دندانپزشك زيبايي

دكتر ساسان ترابيان دندانپزشك زيبايي اولين فارغ التحصيل دانشگاه علوم پزشكي مشهد

دندانپزشك زيبايي

خدمات دندانپزشكي زيبايي و ترميمي

به طور نسبي همه افراد سالي يك يا دوبار براي انجام ترميم و بررسي دندان هاي خود به دندانپزشك مراجعه مي كنند يكي ازدغدغه هاي اصلي افراد شناخت و انتخاب دندانپزشك خوب در تهران مي باشد . انتخاب دندان پزشك خوب در ابتدا كار دشواري به نظر ميرسد ،اگر معيارهاي صحيحي براي انتخاب دندانپزشك خوب نداشته باشيد خصوصا در ايران كه بسياري از افراد از طريق معرفي آشنايانشان، دندانپزشك خود را انتخاب مي كنند. در كشور ما دندانپزشكان زيادي فعاليت ميكنند اما اينكه كدام دندان پزشك از بقيه بهتر است، نياز به بررسي زيادي دارد. كه حساسيت اين موضوع نيز كار بررسي و پژوهش در اين زمينه را دشوار ميكند زيرا دندانپزشكي جنبه هاي زيادي از زندگي بيمار مانند رواني، اقتصادي و... را درگير ميكند.

دندانپزشك زيبايي

معمولا مردم به روشهاي گوناگوني هم چون جستجوي شخصي، مشورت كردن، جستجو در اينترنت، خواندن نظرات مراجعين مختلف و.. دندانپزشك خود را انتخاب ميكنند.

دندانپزشك زيبايي چيست ؟

با پيشرفتهاي صورت گرفته در علم آميخته با هنر دندانپزشكي زيبايي و همچنين تاثير بسزايي كه لبخند زيبا در تعاملات اجتماعي بين افراد ايفا ميكند موضوع ترميم و بهويژه زيبايي به پرطرفدارترين درمان در دندانپزشكي تبديل شده است.

دندانپزشكي زيبايي به عنوان شاخهاي از علم زيبايي، شامل مجموعه اقداماتي است كه هدف آن علاوه بر ارتقاء سلامت دندانها، بهبود سطح ظاهري دندانها است كه اين اقدامات شامل تغيير در رنگ، سايز، فرم و موقعيت دندان است به گونهاي كه تغيير صورت گرفته روي دندان، با صورت، رنگ پوست، چشمها و... متناسب باشد.

بر اساس پژوهشهاي صورت گرفته در زمينهي مشكلات مربوط به زيبايي دهان و دندان، وراثت نقش مهمي در جنس دندان ها، رنگ آنها، مقاومت و در برخي مواقع حتي حالت هاي دندان ها و ميزان رويش آنها دارد. با كمك و تخصص بهترين دندانپزشك زيبايي مي توان نقايص مربوط به دهان و دندان در درجات مختلف را بهبود بخشيد

هزينه اصلاح طرح لبخند

روش هاي اصلاح طرح لبخند در دندانپزشكي زيبايي

اصلاح طرح لبخند چيست؟

داشتن دندان هاي زيبا و مرتب نقش بسيار مهم و تاثير گذاري در زيبايي چهره و برقراي ارتباط در اجتماع براي افراد داردوقتي كسي در حال حرف زدن يا خنديدن است، دندان‏هاي او بيشتر نمود پيدا ميكند. لبخند زيبا و دندان‏هاي سالم و مرتب ميتواند تصوير بهتري از ما را براي ديگران بسازند. همچنين تاثير كلمات و نفوذ صحبت ها بر ذهن شنونده را هم بيشتر ميكند.

روش هاي نوين علم دندانپزشكي زيبايي در اصلاح طرح لبخند ميتواند دندان‏هاي زيبا و مرتب را به همه ببخشد. اصلاح طرح لبخند يا لبخند هاليوودي آرزوي همه كساني است كه ميخواهند در جامعه حضور پيدا كنند. نكته ي كه ذهن خيلي از افراد را به خود مشغول مي كند ميزان هزينه اصلاح طرح لبخند مي باشد داشت. لمينت يا روكش كردن دندان، ارتودنسي براي مرتب كردن دندان، پر كردن و ترميم دندان، ايمپلنت يا كاشت دندان، بليچينگ يا سفيد كردن دندان، درمان بيماريهاي لثه و باندينگ دندان از جمله روش هايي است كه براي زيبايي دندان استفاده ميشود.

همه اين روش ها با هم انجام نمي شود. بلكه بر حسب نياز بيمار يكي از اين روش ها انجام ميشود. در صورت نياز ممكن است بيمار به همه اين روش ها نياز پيدا كند. در اين صورت دندانپزشك به ترتيب هر يك از آنها را انجام ميدهد.

هزينه لمينت دنداني

لمينت دنداني بدون تراش

هيچ كسي از جذابيت و زيبايي بدش نميآيد. براي بدست آوردن اين جذابيت، كافي است با كمك لمينت، سفيدي و درخشندگي را به دندانها بازگردانيم. لمينت نه تنها باعث سفيد شدن دندانها ميشود بلكه شكستگي، ترك خوردگي و بد فرمي دندانها را اصلاح ميكند. نتيجه كار، دندانهايي زيبا و درخشان خواهد بود كه هر لبخندي با آن ها، جلوه گري ميكند.

لمينت يكي از پر طرفدارترين روش هاي زيبايي است كه باعث زيباتر شدن و جذاب تر شدن لبخند هر فردي ميشود.هزينه لمينت دنداني با توجه به جنس مواد كه استفاده مي شود متفاوت است .انجام لمينت به دو صورت انجام ميگيرد. لمينت بدون تراش و لمينت با تراش. هر كدام از اين روش ها معايب و مزاياي مربوط به خود را دارد

مزاياي لمينت دندان بدون تراش دندان

  • همان طور كه از نام اين لمينت دندان پيدا است، در لمينت بدون تراش، هيچ تراشي روي دندان خورده نميشود. در نوع لمينت سراميكي كه به لمينت با تراش دندان هم مشهور است، بايد بخشي از ميناي دندان تراشيده شود تا سراميك روي دندان چسبيده شود اما در لمينت بدون تراش، لمينت روي دندان قرار ميگيرد و هيچ آسيبي به ميناي دندان وارد نميشود.
  • با لمينت دندان بدون تراش مي توان برخي از مشكلات فواصل دنداني را بر طرف كرد. افرادي كه فاصله بين دنداني دارند، گاها با انجام لمينت بدون تراش، نيازي به انجام ارتودنسي نخواهند داشت.

از مزاياي اين روش بايد به هزينه كمتر آن اشاره كرد. از طرفي معمولاً جلسات درماني آن تنها به يك جلسه ختم ميشود و نيازي به جلسات متعدد و ساخت لمينت در لابراتوار ندارد

هزينه كاشت دندان

كاربرد ايمپلنت دنداني در اصلاح طرح لبخند

خيلي از افراد به دليل خرابي دندان ها و عفونت هاي لثه اي ، توده هاي لثه اي و يا در حوادث هاي مختلف متاسفانه دندان هاي خود را ازدست مي دهند و يابه صلاحديد دندانپزشك خود مجبور به كشيدن دندان هايشان مي شونددراين زمان ميتوان از روش ايمپلنت يا كاشت دندان استفاده كرد. در اين روش اگر ريشهي دندان هنوز پا برجا باشد و فقط تاج آن از بين رفته باشد، ابتدا ريشه برداشته ميشود. بعد از چند روز لثه ترميم ميشود و سپس دندانپزشك پيچ تيتانيومي (پايهي دندان) را در لثه قرار ميدهد. بعد از گذشت چند هفته اين پيچ با استخوان فك پيوند ميخورد. اين بار نوبت قرار دادن تاج روي پيچ است.

دندانهايي كه ايمپلنت ميشوند، به حدي طبيعي جلوه ميكنند كه تشخيص آنها از دندانهاي طبيعي ممكن نيست. به دليل اينكه پايه تيتانيومي به استخوان فك متصل ميشود، از استحكام بالايي برخوردار است و براي هميشه در دهان بيمار باقي ميماند. در صورتي كه تاج صدمه ببيند، بدون تعويض پايهي تيتانيومي، براحتي ميتوان آن را تعويض كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.