هزينه هاي خدمات دندانپزكشي زيبايي

دكتر ساسان ترابيان دندانپزشك زيبايي اولين فارغ التحصيل دانشگاه علوم پزشكي مشهد

هزينه هاي خدمات دندانپزكشي زيبايي

خدمات دندانپزشكي زيبايي

در مورد خدمات ارائه شده در دندانپزشكي زيبايي مي توان گفت به طور كلي تمام درمان هاي دندانپزشكي ترميمي و زيبايي به گونه اي بوده كه موجب بهبود ظاهر دندان افراد شده كه برخي از آنها موجب بازگشت يا بهبود سلامت دهان و دندان نيز مي‌ شود. حال لازم است بدانيد مهمترين درمان هاي دندانپزشكي براي زيبايي شامل موارد زير مي شود:

  • سفيد كردن دندان ها: راهي نسبتا ارزان است كه منجر به زيبايي دندان ها و اصلاح طرح لبخند مي‌ شود و مي‌ توان آن را در خانه يا در مطب انجام داد. در اين روش از ليزر يا ژل بليچينگ جهت سفيد شدن دندان استفاده مي كنند.
  • باندينگ دندان: باندينگ دندان يك جايگزين براي ونيرهاي دنداني است كه به سرعت و با قيمت مقرون به صرفه انجام مي‌ شود.
  • اينله و انله: اين روش كه به آن پركردگي هاي غير مستقيم نيز گفته مي شود براي پوسيدگي هاي خفيف تا متوسط است.
  • پركردن با مواد همرنگ دندان: استفاده از كامپوزيت ها براي رفع پوسيدگي دندان امروزه بسيار مورد استقبال قرار مي‌گيرد زيرا به خوبي به ساختار دندان متصل شده و رنگ دندان طبيعي را ايجاد مي‌كند و عليرغم برطرف كردن پوسيدگي موجب زيبايي هم مي شود.
  • روكش و بريج دنداني همرنگ دندان: بريج ها به گونه اي هستند كه فضاي خالي بين دندان ها و يا جاي دندان از دست رفته را پر مي‌ كند و تنها جنبه زيبايي ندارد. به طوري كه مي‌ توان گفت بريج ها روشي مقرون به صرفه  به نسبت هزينه كاشت دندان و ارتودنسي است.
  • ونيرهاي دندان: وينر لايه بسيار نازكي از مواد است كه روي سطح دندان قرار گرفته و ترك و شكستگي دندان را برطرف مي كند و ظاهر زيبا ايجاد مي نمايد اين وينر ها از جنس پرسلين يا رزين كامپوزيت هستند.
  • دندان مصنوعي و ايمپلنت دندان: يك يا چند دندان از دست رفته به طور حتم موجب مشكل در صحبت كردن، غذا خوردن و لبخند زدن مي‌ شود با اين حال امروزه با توجه به پيشرفت هاي حاصل در فناوري، دندان هاي مصنوعي فوق‌ العاده زيبايي ايجاد شده است كه استفاده از آن بسيار راحت مي باشد‌‌. همچنين در حال حاضر ايمپلنت هاي دنداني يكي از راه حل هاي زيبايي براي جايگزيني دندان بوده است.
  • درمان ارتودنسي: يكي از مهمترين دلايل ناهنجاري هاي لبخند به علت اختلال ساختاري فك و استخوان هاي صورت است كه در چنين مواردي نياز به درمان ارتودنسي مي باشد. با اين حال با استفاده از اين روش مي‌ توان مشكلاتي چون جلو بودن فك، بالا يا پايين بودن فك، شلوغي دندان ها، شكاف بين دندان ها و غيره را درمان نمود.

آشنايي با تفاوت دندانپزشكي زيبايي با عمومي

يكي از مهمترين سوالاتي كه در خصوص دندانپزشك زيبايي پرسيده مي شود تفاوت آن با دندانپزشكي عمومي مي باشد كه در اين خصوص مي توان گفت، دندانپزشكي عمومي براي درمان هاي رايج از جمله جرم گيري، عصب كشي، كشيدن دندان و پر كردن دندان و در برخي مواقع براي عمل يا جراحي لثه ها و دندان هاي افراد به كار مي رود كه تمام متخصصان دندانپزشكي دوره هاي مختلف دندانپزشكي عمومي را سپري مي كنند. اين در حالي است كه دندانپزشكي زيبايي فقط به دنبال زيباسازي بوده و با استفاده از پيشرفته ترين دستگاه ها و مواد به دنبال زيبايي دهان افراد مي باشند. پيشرفت فناوري نيز در اين مسير كمك بسيار شاياني را براي پزشكان و بيماران داشته است به گونه اي كه درمان ها به شكل موثر، سريع و با درد بسيار كمتري مواجه هستند. البته امروزه بسياري از دندانپزشكان عمومي قدرت و توانايي انجام بسياري از اقدامات دندانپزشكان زيبايي را دارند و دوره هاي مختلف را در اين خصوص طي كرده اند. در ادامه مقاله سعي بر آن داريم تا در مورد برخي از اقداماتي كه توسط بهترين دندانپزشك زيبايي صورت مي گيرد توضيحات بيشتري را ارائه دهيم.

طرح لبخند هاليوودي

دندانپزشكي زيبايي چيست؟

آيا اطلاعاتي در مورد دندانپزشكي زيبايي داريد؟ آيا مي دانيد دندانپزشكي زيبايي شامل چه اقدامات و فرايند هايي مي باشد؟ از شما دعوت مي كنيم كه ما را تا پايان مقاله پيش روي خود همراهي كنيد تا اطلاعات بسيار مفيدي را از اين طريق به دست بياوريد. دندانپزشكي زيبايي به شاخه اي از رشته ي دندانپزشكي گفته مي شود كه آميخته اي از علم و هنر بوده و باعث ايجاد زيبايي و سلامت در دندان ها و دهان افراد مي شود. امروزه بسياري از افراد جامعه در تمام كشورهاي جهان به دنبال زيبا ساختن دندان ها و لبخند خود هستند تا از اين طريق بتوانند توجه اطرافيان خود را به سوي خود جلب كنند از طرفي نيز بسياري از دندانپزشك خوب در تهران  با انجام تبليغات بسيار گسترده سعي بر آن دارند تا بهترين و بي نظيرترين خدمات را در اين حوزه به بيماران خود ارائه داده و سهم خود را در زيبايي عموم افراد ايفا كنند. توجه داشته باشيد كه با بهره مندي از اين شاخه ي دندانپزشكي مي توانيد به جذابيت و زيبايي بسيار خاص و بي نظيري دست پيدا كنيد و يكي از جذاب ترين افراد در ميان دوستان و نزديكان خود به شمار بياييد.

بهترين دندان‌پزشك زيبايي

وقتي صحبت از بهترين دندانپزشك زيبايي به ميان مي‌آيد اهميت پيشگيري و رعايت بهداشت دهان و دندان و اهميت اين عضو ارزشمند بيش از پيش جلوه‌گر مي‌شود.

عضوي مهم كه سلامتش با سلامت عمومي بدن ارتباط مستقيمي دارد و اگر سلامتي آن به خطر بيفتد باعث بروز مشكلات عديده‌اي مي‌شود و گاه خطرات هولناكي همچون بيماري‌هاي قلبي را در پي دارد.

اما اين عضو مهم علاوه بر اثرات گسترده ي خود در سلامتي نقش قابل ‌ذكر ديگري هم دارد كه انكارناپذير است و آن ايفاي نقش در صحنه ي زيبايي فرد است.

زيبايي دندان‌ها به‌عنوان اولين جلوه در برخورد افراد با يكديگر كه با شكفتن لبخند ايجاد مي‌شود مي‌تواند بنيان‌گذار يك رابطهٔ عميق و خوشايند براي افراد باشد.

دندانپزشك زيبايي

اين زيبايي گاه با مشكلاتي مواجه است و فرد از نعمت داشتن دندان‌هاي زيبا و لبخند زيباتر بهره‌مند نيست كه مي‌تواند دلايل گوناگوني همچون رعايت نكردن اصول بهداشت دهان ودندان، وقوع حوادثي همچون تصادف و ... داشته باشد.

گاه نيز فرد دوست دارد زيبايي لبخند خود را دو چندان كند در حالي كه شايد در ظاهر مشكل قابل‌ذكر نداشته باشد.

اين قبيل مشكلات و البته خواسته‌ها كه تأثيرات بسزايي در زيبايي فرد دارد توسط پزشك متخصص، با نام دندان‌پزشك زيبايي برطرف مي‌شود. هرچند هر دندان‌پزشكي مي‌تواند اين ادعا را داشته باشد كه يك دندان‌پزشك زيبايي است زيرا كه تمامي شيوه‌ها را آموزش‌ديده است اما تبحر و توان و مهارت باتجربه و دانش بسيار به دست مي‌آيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.